2013. november 22., péntek

Karácsonyi képeslapok 2013 1.

Mikor Manócskának megmutattam, hogy már most mennyi karácsonyi képeslapot gyártottam, csak ennyit mondott: "Te aztán nagyon szorgos vagy". Igen, tényleg szorgosan kreatívkodok, de ez most, idén terápia is a lelkemnek, hogy elfelejtsem a sok rosszat, ami az elmúlt évben történt. Ha nem mindig újabb ötleteken járna az eszem, akkor hajlamos lennék azon gondolkodni, miért velem történnek ezek és mivel változtatni nem tudok rajta, a tehetetlenségtől letargiába esnék. Szóval jó, hogy el tudom foglalni magam, és az alkotásaimmal még örömet is szerzek - dupla haszon.

  1. Piros zoknis
    Ennek a képeslapnak az egyszerűségben rejlik szépsége. Azzal kezdtem, hogy a hófehér alapra felrajzoltam a fenyőágat kétféle zöld filctollal. Erre rápecsételtem a gyertyát és kiszíneztem. A csillagokat is kiszíneztem és egy kis glitteres ragasztót kentem rájuk, hadd csillogjon. A gyertya alá szalagot kötöttem, ezt középen piros hímzőcérnával összehúztam. Egy külön lapra rápecsételtem a zoknit, ezt is kiszíneztem piros filccel. A fehér részeket átkentem glitteres ragasztóval. Mikor megszáradt, 3D  ragasztókockával felragasztottam a lap közepére, hogy kicsit kiemelkedjen (a 3D ragasztókockáról itt írok részletesebben a 8. pontban). Végül az aljára pecsételtem a Merry Christmas feliratot.



  2. Csomagos
    Ehhez a képeslaphoz jó sok papírt elhasználtam. Sőt, mivel nem volt megfelelő pecsételőm, még azt is készítettem hozzá linóradírból. Legalább egy A4-esnyi bordó és A5-ösnyi fehér karton kell hozzá, ezen kívül kell még színben harmonizáló mintás papír.
    Az alap a bordó, ezt úgy hajtogattam össze, hogy fent legyen a hajtás. Erre ráragasztottam egy pöttyökkel domborított fehér lapot. A mintás lapból vágtam egy kb. olyan széles sávot, mint az alap fele, illetve a bordóból egy ennél kicsit nagyobbat. A sávok alját háromszög alakban bevágtam. Ezeket egymásra ragasztottam, majd ezt rá a fehér pöttyös lapra. Ezután három kis fehér négyzetet vágtam, három különböző színnel csomagot pecsételtem rá, a masnira ezüst gyöngyöt ragasztottam és a kis fehér lapokat ráragasztottam a hullámosan vágott bordó négyzetekre. Ezt így együtt pedig a képeslap elejére.



Harmadik
A harmadik képeslapnak az alapja nem hagyományos képeslapalap, hanem csak egy zöld színű A6-os kartonlap. Erre ráragasztottam még egy réteg bordó kartont is, amit az alján (még a ragasztás előtt) körbekötöttem zöld selyemszalaggal.
Kinyitva
A felső rész trükkösen készült. Először fehér kartonból levágtam egy akkora téglalapot, aminek magassága akkora, mint a bordó lap, hossza pedig kétszer akkora. A fehér lapot negyedrésznél és háromnegyed résznél behajtottam. Így ez pont középen csukódik. Mintás zöld papírból vágtam két akkora sávot, ami az "ajtókat" pont befedi és ráragasztottam. Most jött a neheze, a hullámos kör kivágása. A vágópengét nem lehet csak úgy rárakni az összehajtott papírra, mert akkor az alsó réteget is szétvágta volna. Ezért először a kört ceruzával átrajzoltam az összehajtogatott papírra, aztán kihajtogattam és a lap mindkét végén egy-egy félkört vágtam. Remélem, érthetően írtam le. Lehet, hogy inkább videót kellett volna készítenem róla.
Azután nem maradt más, mint a csillag pecsételése, természetesen bordó tintával, hogy illeszkedjen a többi laphoz, valamint a fehér lap felragasztása a bordó alapra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése