2011. december 29., csütörtök

Szilveszteri álarc

Vége a karácsonynak, 5 napig semmi mást nem csináltam, csak utaztam, ettem, aludtam. Tegnap estére már majd' megvesztem a semmittevéstől. Gondolatban (és a kis füzetkémben) tervezgettem, hogy mit lehetne gyártani szilveszterre. Aztán hazaértünk, és nagy részéről letettem... minden szanaszét, a lakás egy merő csoki (elutazás előtt még utoljára bonbonoztam egyet), úgyhogy boldog alkotás helyett kreatív takarításban lesz ma részem. De még mielőtt nekiállok, kell egy kis lélekvidító tevékenység, csinálok egy gyors szilveszteri álarcot (még farsangra is jól jöhet).
Az álarc sablonja:
Álarc sablonja
  1. A sablont fehér kartonpapírra kinyomtatom, és körbevágom. A szemkivágást egyszerűbb egy éles szikével körberajzolni, mint az ollóval ott bent vacakolni.
    Ha a nyomtató nem képes kartont benyelni, akkor először ki kell nyomtatni géppapírra, majd kartonra átrajzolni a mintát. Mivel az emberek fejnagysága nem egyezik, ezért lehet, hogy a méreteket kicsit igazgatni kell.
  2. A kinyomtatott sablon
    Álarc alap
  3. Körző segítségével 3 különböző méretű kört rajzolok a maradék kartonra.
  4. Körök rajzolása
    Körök
  5. A köröket kivágom. Ezek lesznek a következő lépésben a sablonjaim.
  6. Kör-sablonok
  7. A kör-sablonokat maradék színes lapokon körberajzolom és kivágom.
  8. Maradék színes lapok
    Színes körök
  9. A színes körök hátoldalát vékonyan beragasztózom, majd nagy összevisszaságban a maszkra ragasztom.
  10. Körök az álarcon
  11. A maszkot megfordítom, és a kilógó széleket szikével levágom.
  12. Kilógó szélek
  13. A maszk színén a széleket vékonyan körberagasztózom, és vidám kis szalaggal körbefuttatom.
  14. Maszk a kiválasztott szalaggal
    Szélek körberagasztózva

    Szalag felragasztva
  15. Én csak dekorációnak szánom ezt az álarcot, de ha ténylegesen viselni is szeretném, akkor a két sarkán fúrok egy-egy lyukat, és kalapgumit húzok bele, amivel a fejhez lehet rögzíteni.
Ilyen a kész álarc:
Kész álarc
 És most jöhet a takarítás :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése