2011. december 17., szombat

Karácsonyi képeslap 3.

Az előző bejegyzésben már mutattam egy kis ízelítőt a pergamen technikából (hivatalos nevén pergamano), most hasonló módon készítek egy csodaszép karácsonyi képeslapot.
Pausz- és kartonpapíron kívül szükség lesz vastag dekorgumira (perforáló alátét), domborító tollra, tűre és vékony hegyes élű ollóra.
  1. Pauszpapírból és színes kartonból levágok egy-egy A5-ös lapot. Én most sötétkéket választottam, de a bordó, piros, lila, sötétzöld vagy akár ezüstszürke hasonlóan szépen mutat egy karácsonyi lap alapjaként.
  2. Mindkét lapot félbehajtom.
  3. Lapok félbehajtva
  4. Egy speciális perforáló szerszámmal körben hullámosra lyuggatom a pauszpapír szélét. Kicsit tovább tart, de ugyanúgy megcsinálható körző tűjével vagy gombostűvel is. Nem szabad kemény felületen szúrkálni, különben kicsorbul a tű, ezért teszem alá a dekorgumit.
  5. Perforáló szerszám
    Hullámosan körbeszurkált pauszpapír
  6. Most jön a legembertpróbálóbb rész, csak igazán türelmesek kísérletezzenek vele. Egy vékony hegyű, éles kisollóval minden egyes szúrt lyuk között elvágom a lapot, ezáltal csipke-hatású lesz a széle. Ehhez kapható speciális pergamano olló, én ezzel csinálom, de még így is kb.egy fél Columbónyi időbe telik, mire kicsipkézem a papír szélét.
  7. Speciális perga olló
    Csipkézés
    Csipkézett szél közelről
    Az egész kicsipkézve - végre
  8. Néhány napja találtam egy érdekes csillagmintát az Interneten, letöltöttem és kinyomtattam. Hogy jobban látszódjon, áthúzom a vonalakat fekete filctollal.
  9. Csillagminta
  10. A pauszpapírt óvatosan rácelluxozom a mintalapra, majd domborító tollal körberajzolom a vonalakat. Az előző bejegyzésem 3. pontjában részletesen leírtam, hogyan csinálom.
  11. Minta átrajzolása
    Hátoldal
    A minta domború oldala
  12. A képeslap hátuljának jobb alsó sarkába beledomborítom az évszámot. Ahhoz, hogy a lap színén domború legyen a minta, belülről kell domborítani, a számokat fordítva írva.
  13. Évszám
  14. Fordított betűkkel leírom a Kellemes Karácsonyi Ünnepeket! szöveget, és a csillag alá, belülről rádomborítom a pauszpapírra.
  15. Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!
    Előlap
  16. A félbehajtott karton "gerincére" egy fogpiszkáló segítségével nagyon kevés hobbyragasztót viszek fel (a lényeg, hogy a ragasztó száradás után átlátszó legyen), majd rányomom a pauszpapírt.
  17. Ragasztózás
    Két lap összeragasztva
  18. Készen van a képeslap.
Képeslap eleje
Képeslap hátulja
Képeslap
Domború csillag
Minta közelről

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése