2011. december 24., szombat

Karácsonyi képeslap 7.

Nem tudom, említettem -e már, hogy imádom a papírt. Rendszeres látogatója vagyok a papírboltoknak és ha meglátok egy-egy szép darabot, nem bírok ellenállni, megveszem. Tetemes mennyiséget halmoztam fel otthon, de legalább van választék, ha rámjön az alkothatnék. Épp zöld kartont kerestem az egyik mappában, mikor kezembe akadt egy csodaszép "bőr hatású" lap.
Lap textúrája
Zöldet és pirosat is találtam belőle, ez a két darab ihlette a következő képeslapot. Természetesen sima kartonból is el lehet készíteni, szerintem úgy is kellően ünnepi lesz.
  1. A zöld kartont a Karácsonyi képeslap bejegyzés 1-3. pontjában leírt módon előkészítem.
  2. Képeslap alap előkészítése
    Képeslap alap
  3. Piros kartonból hullámvonalban levágok egy pont olyan széles darabot, mint a képeslap szélessége. A magassága valamivel kisebb, mint a képeslap fele.
  4. Hullámvonal előrajzolva
    Piros lap hullámvonalban vágva
  5. A piros karton hátulját beragasztózom és jó erősen az alapra nyomom.
  6. Ragasztózás
    Piros karton az alapra ragasztva
  7. Piros selyemszalagból masnit kötök.
  8. Készül a masni
    Masni
  9. A masnit a hullámvonal közepére ragasztom (most már tudom, ezt a lépést célszerűbb lett volna a mintarajzolás után elvégezni).
  10. Masni felragasztása
  11. A zöld részre aranyszínű zselés filccel apró csillagokat rajzolok.
  12. Arany csillagok
  13. A piros részt rézsútosan berácsozom, szintén arany zselés filccel. Ahol a masni belelóg, ott óvatosan felemelem és alatta is megrajzolom (ezért lett volna jobb, ha a masnit csak ez után a lépés után ragasztottam volna fel... most már mindegy).
  14. Minta felrajzolva
  15. Készen is vagyok.
A kész képeslap

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése