2012. március 31., szombat

Nyomda ötletek

Már többször írtam arról, hogy nem ragaszkodom a bolti megoldásokhoz, szeretek otthon pecsételőt fabrikálni (Nyomda - Neked, Szív nyomda). Most a nyomdakészítés technológiájára nem is nagyon térnék ki, inkább csak ötleteket adok azoknak, akik ugyanolyan elszántak, mint én. És a végére az is kiderül, hogy milyen sokrétű eszköz a befőttes gumi.
Saját gyártmányú bélyegző kollekció
  1. Tappancs
  2. Ezt a nyomdát a már bemutatott dekorgumis módszerrel csináltam. A minta viszonylag egyszerű, könnyű megrajzolni és kivágni, de nagyon aranyos kis képet ad.
    Tappancs
  3. Tulipán
  4. Szintén nagyon egyszerű kis minta, a szokásos módszerrel elkészítve.
    Tulipán
  5. Cowboy kalap
  6. Kicsit aprólékos munka, de azért annyira nem bonyolult. A 'Neked' nyomdához hasonlóan kell elkészíteni.
    Cowboy kalap
  7. Virágocska
  8. Ezt a nyomdát pont akkora méretben készítettem el, hogy a pecsételt mintát aztán formalyukasztóval szépen ki tudjam vágni.
    Virág
    Minta formalyukasztóval kivágva
    Virág
  9. LOVE
  10. Ezt szintén akkorára csináltam, hogy kör alakú formalyukasztóval körbevágva szépen mutasson. Az alap dekorgumi, kört csináltam bele, és a feliratot egy hegyes szerszámmal belekarcoltam (miután a kört felragasztottam a fóliára). Arra kell vigyázni az ilyen feliratos pecséteknél, hogy az írás tükörképe kerüljön a nyomdára.
    LOVE
    Mintalyukasztóval körbevágva
    LOVE
  11. YOU
  12. Teljesen ugyanúgy készül, mint a LOVE pecsét, csak a felirat más.
    YOU
    Formalyukasztóval körbevágva
    YOU
  13. Fű minta
  14. Egész egyszerűen összevagdaltam néhány befőttes gumit, és nagy összevisszaságban ráragasztottam a fóliára. A Tavaszi képeslap bejegyzésben elkészült remekműnél ezt a nyomdát használtam.
    Füves minta
  15. Kör, tojás
  16. Befőttes gumiból még kitűnő kör és tojás minta pecsételőt lehet csinálni.
    Kör
    Tojás
  17. Szív
  18. A dekorgumin kívül radírból is nagyon jó kis nyomdákat lehet készíteni. A módszer nagyon egyszerű: szikével lefaragom a felesleges radírdarabokat egy rétegben.
    Ilyen olcsó kis radírból készül a nyomda
    Szív
    Virág formával kivágva
    Virág szív középpel
  19. Tulipán 2.
  20. Ugyanúgy készül, mint az előző pontban leírt szív.
    
    Tulipán
  21. Levél, virágszár
  22. A virágszár nagyon egyszerű, levágok egy vékony csíkot a radírból. A levél pedig a farigcsálós módszerrel készül. Csináltam kisebb és nagyobb levélkéket is.
    Levél, virágszár
    Pecsételt virágok
    Virág szívecskés középpel
  23. Pötty
  24. Egyszerű kifaragni, és sokféle minta elkészíthető belőle.
    Pötty a virág közepén
    Pöttyök a virág körül
  25. Szaggatott vonal
Nagyon jól lehet használni dekorációnak.
Szaggatott vonal
Szaggatott vonal a virág körül
Remélem, sikerült használható ötleteket adnom.
Pecsétpróba
Ezt a képeslapot a fenti pecsételők segítségével csináltam. Megvásárolható a Meska boltomban.
Virágos képeslap

2 megjegyzés:

  1. Kedves Spenótka! Nagyon szuper dolgokat készítesz:) Honnan szerzel be ilyen vastag dekorgumit? Én maximum 3mm vastagságót találtam, de a te képeiden úgy tűnik, legalább egy centis. Hol akadhatok én is ilyen vastag dekorgumira?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha jól emlékszem, az Üllői úti Kreatív Hobby boltban vettem.

      Törlés