2012. április 14., szombat

Párnadoboz

Mostanában megint sokszor beszabadulok a Boráros téri Rayher boltba (szerintem itt a legnagyobb választék kreatív kellékekben, alapanyagokban), és üres kézzel sose térek haza. Egyik friss szerzeményem a képen látható párnadoboz sablon, amit valószínűleg én is el tudtam volna készíteni fóliából, de akkor éppen vásárlásra volt szüksége a lelkemnek.
Dobozkészítő sablonok
Az Interneten rengeteg letölthető sablon fellelhető, elég beírni a keresőbe a 'pillow box' kulcsszavakat. Ezt lehet közvetlenül papírra nyomtatni, vagy tartós sablont gyártani belőle. A sablon segítségével aztán a doboz elkészítése már gyerekjáték. A párnadoboz nevét egyébként alakjáról kapta, bár őszintén szólva magyarul még nem hallottam ezt a kifejezést, úgyhogy lehet nem is ez a neve.
  1. Egy célszerszámmal (domborító toll, csontkés, vagy akár kifogyott golyóstoll) körberajzolom az oldal- és hajtásvonalakat. Nem túl vékony és nem is nagyon vastag papírból legszebb a doboz, én scrapbook papírt használok hozzá. A mintás scrapbook papír azért is jó, mert ha sikerül szép mintát választani, más díszítés vagy masni nem is kell majd a dobozra.
  2. Sablon a lapon
  3. Körbevágom a széleket.
  4. Szélek körbevágva
  5. A hajtásvonalak mentén behajtogatom.
  6. Hajtásvonalak
  7. Összeállítom a dobozt, az oldalát és a végeket összeragasztom (az egyik végét természetesen csak azután, hogy az ajándékot elrejtettem benne).
A kész doboz
Párnadoboz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése