2012. március 15., csütörtök

Harisnyavirág

Szeretem a mindenféle színes, mintás harisnyákat, de még nem sikerült rájönnöm, hogyan tudnám megúszni, hogy 2 hordás után ne szakadjanak ki. Kidobni sajnálom őket, ezért egy nagy szatyorban gyűjtöm, hátha "jó lesz még valamire". És valóban, csodaszép virágot lehet alkotni belőlük. Csak egy kis drót kell hozzá. A drót ne legyen túl vékony, mert tartania kell az alakját, de annyira vastag sem, hogy szépen lehessen hajlítgatni.
Drót
  1. Levágok (célszerű csípőfogóval) egy darab drótot, hurkot hajlítok belőle, majd az egyik szárat rátekerem a másikba. Ez lesz majd a virágszirom. Most egy egyszerű kis virágot csinálok, 3 szirom elég lesz hozzá.
  2. Hurok
    Szárra csavarás
    Virágszirmok váza
  3. Kiválasztom a harisnyát a virág szirmaihoz. Találtam egy szép rózsaszínt, ez pont megteszi. Egyébként a harisnya kitűnően festhető akrilfestékkel, úgyhogy ha csak sima drapp van a feláldozható darabok között, akár át is lehet festeni.
  4. Ebből lesz a virág szirma
  5. A harisnyából levágok 3 kis darabot (nem kell nagy, mert úgyis nyúlik).
  6. Levágott harisnyadarabok
  7. A levágott harisnyadarabot a drótvázra tekerem-feszítem és cérnával rögzítem úgy, hogy jó sokszor körbetekerem, majd megcsomózom. Így teszek mindhárom szirommal.
    A végén a cérna nem nagyon fog majd látszani, de aki fél tőle, hogy csúnya marad, válasszon a harisnya színével megegyező cérnát.
  8. Ráfeszítem a harisnyát a vázra
    Cérnával rögzítem
    A három szirom
  9. A szirmok aljáról levágom a felesleges harisnyát.
  10. Felesleg levágva
  11. Most már csak egy kis kézügyességre van szükség. Először összefogok két szirmot, majd mikor azok már kb. jó helyen vannak, hozzáfogom a harmadikat is úgy, hogy virágot alkossanak.
  12. Két szirom
    Három szirom
  13. Ha jól állnak a szirmok, ugyanúgy, mint a harisnyát a vázon, ezeket is jó erősen rögzítem cérnával.
  14. Szirmok összekötözve
  15. Kiválasztom a harisnyát a szárához (pont találtam zöldet), és levágok belőle egy vékony, hosszú csíkot.
  16. Ebből lesz a szár burkolata
  17. A szirmok tövénél kezdve a szár teljes hosszán szépen körbetekerem a zöld csíkot. A végét vagy odaragasztom, vagy ha sikerül, akkor csomóval rögzítem.
  18. Szár körbetekerve
  19. Utolsó lépésként (úgy is mondhatnám, felteszem az i-re a pontot) egy gyöngyöt vagy követ ragasztok a szirmok közepére. Akinek nincs gomb-fóbiája úgy, mint nekem, az egy szép gombot is varrhat vagy ragaszthat oda.
  20. Ez lesz a virág közepe
    Ragacsolás
    Kő a helyén
  21. Kicsit meghajtogatom a szirmokat, hogy ívesebb legyen, és kész is vagyok.
Harisnyavirág
Harisnyavirág
Ez egy nagyon egyszerű kis virág, de a variációk száma végtelen. Lehet más alakú szirommal, sokkal több szirommal csinálni, lehet a szárra leveleket szerkeszteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése