2012. július 2., hétfő

Jegyzetfüzet re-design

Informatikus társaimmal ellentétben én még nem felejtettem el kézzel írni, sőt, ha tehetem, akkor nem gépen pötyögök, hanem szép, mintás füzetkékbe írogatok. Az ilyen jegyzetfüzetek a papírboltokban meglehetősen drágák, ezért kitaláltam, hogy százforintos boltban veszek olcsó füzetet és azt kidekorálom.
Az eredeti füzet
  1. Az eredeti füzet a spirálozásnál kékes árnyalatú, ezért kék alapot választok, az nem fog annyira elütni tőle (a spirálnál elég nehéz lenne bevonni papírral a borítót). Ezen kívül kell még mintás scrapbook papír is (akarton is jó, vagy akár a csomagolópapír).
  2. Ezekkel vonom be a füzetet
  3. Megmérem a füzet szélességét és hosszát úgy, hogy a spirálos részt nem számítom bele.
  4. Az egyszínű kartonból levágok két, méretben egyező darabot, a mintás papírból pedig fél-fél centivel kisebbet.

  5. Papír mérése és vágása
    Levágott papírlapok
  6. A mintás papírt ráragasztom az egyszínű kartonra.
  7. Összeragasztva
  8. Elég sanyarú sorsuk van a füzeteknek nálam (táskába pakolom, cipelem magammal, gyűrögetem), ezért strapabírónak kell lenniük. Hogy a borítás ne essen le az eredeti fedélről, jó erősen kell ráragasztani. Az egyszerű papírragasztó nem elég, viszont lehet kapni kétoldalú ragasztószalagot, ami viszonylag jól tart, másik előnye, hogy mivel nem nedves, ezért nem púposodik fel tőle a papír. Tehát az előkészített mintás papírokat ráragasztom a füzet borítójára (az elsőre és a hátsóra is).
  9. Ragacsolás
    Füzet beborítva
  10. Kell még az elejére valamilyen címke, erre két ötletem is van. Ahhoz, hogy eldöntsem, melyik tetszik jobban, kivágom mindkettőt és ragasztás nélkül rápróbálom a füzetre. Az első egy hullámos karton alapon ovális, a másik pedig lekerekített négyzet alakú, amin szalagot lehet átfűzni.
  11. Első verzió
    Második verzió
  12. Az elsőt választom, úgyhogy az oválisokat ráragasztom a füzetre. Kész.
Dekorált füzet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése