2012. április 27., péntek

Béla, a bálna

A sok papírozás után jöjjön egy kis varrás és Béla, a bálna. Eredetileg filcből terveztem (talán jobb is lett volna, mert az az anyag puhább és jobban nyúlik), de aztán ráakadtam a dobozomban egy szép világoskék-fehér IKEÁs anyagra és elcsábultam. A varrás utáni kifordításnál jól meg is bántam.
Íme az anyag:
Kék-fehér anyag
A bálna sablont szabad kézzel rajzoltam, tehát, mint említeni szoktam, nem mértani pontosságú - de ez egy ilyen kis figuránál nem is lényeges szerintem.
Bálna sablon
  1. A sablont letöltöm, kinyomtatom és kivágom. Nyomtatás előtt célszerű átméretezni akkorára, amekkorára a figura lesz. Fontos, hogy beleszámoljuk a varrásráhagyást, azaz 1-2 cm pluszt a szélekhez képest.
  2. Sablon kinyomtatva
    Kivágva
  3. Az anyagot félbehajtom úgy, hogy a színe kerüljön belülre. A sablont ráteszem és körberajzolom. Bár valószínűleg nem látszódna át a színén a rajz, mégis illanó filcet használok (biztos, ami biztos). Ennek az a sajátossága, hogy néhány óra alatt levegő hatására elpárolog az anyagról. Van olyan is, ami vízzel érintkezve, mosás után tűnik el. Hasznos tud lenni, ha az ember ruha színére mintát rajzol.
  4. Anyag, sablon, illanófilc
    Sablon körberajzolva
  5. Hogy a két anyagdarab ne csússzon el egymástól, néhány helyen megtűzöm gombostűvel (a tűk maradjanak a vonalon belül) és körbevágom.
  6. Megtűzdelve
    Körbevágva
  7. Jöhet a varrógép, aminek segítségével körbevarrom a bálnát, kivéve egy akkora területet, amin ki tudom fordítani az anyagot és meg tudom tömni az állatkát. Mivel ez egy egészen kicsi bálna, akár kézzel is varrhattam volna.
  8. Varrás
    Körbevarrva
  9. Most jön a legnehezebb rész: a kis lyukon ki kell fordítani az anyagot. (Na itt bántam meg, hogy nem filcet választottam.) Ez az IKEÁs anyag abszolút nem nyúlik semmit sem, ezért segédeszköz gyanánt fogok egy ceruzát, és azzal tuszkolom.
  10. Anyag kifordítása
    Tuszkolás ceruzával
    Kifordítva
  11. Alkoholos filccel felrajzolom a szemet mindkét oldalra.
  12. Kész a bálnaszem
  13. Fogok egy adag darabolt szivacsot (ezt használtam a Farmer szív tömésére is) és megtömöm a kis bálnát vele. A szivacs helyettesíthető vattával vagy apróra vágott ronggyal is.
  14. Kitömve
  15. Nincs más hátra, mint a nyitott részt lezárni. Ezt óvatosan, vékony vonalban összevarrom.
Összevarrva
Bálna
Béla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése