2012. január 8., vasárnap

Boríték Valentinra

Az előző bejegyzésben bemutattam, hogyan lehet egyszerűen borítékot gyártani, most ennek segítségével egy Valentin napi szívecskés borítékot csinálok.
  1. Előveszek egy géppapír vastagságú A4-es rózsaszín lapot.
  2. Rózsaszín lap
  3. Keresek egy szív mintás nyomdát, és fekete tintával telepecsételgetem a lapot. Ha nincs otthon megfelelő nyomda, fekete filctollal is lehet szép mintát a lapra rajzolni, vagy akár nyomtatni.
  4. Szíves nyomda
    Telepecsételt lap
    Minta közelről
  5. Megfordítom a lapot, úgy, hogy a minta alulra kerüljön.
  6. A Boríték "alaprecept"-nél leírt módon egy másik lapra elkészítem a boríték sablonját, kivágom és a rózsaszín lapon körberajzolom. Ez a lépés el is maradhat, amennyiben a sablont kapásból a rózsaszín lapra nyomtatom.
  7. Sablon körberajzolása
  8. Kivágom a boríték körvonalát. Szikét használok, mert úgy az egyenes élek sokkal szebbek lesznek, de nyugodtan lehet ollót is használni.
  9. Boríték kivágva
  10. Az éleket a szaggatott vonalak mentén óvatosan végigkarcolom és behajtom.
  11. Élek behajtása
    Összes él behajtva
  12. A két oldalsó fület vékonyan beragasztózom.
  13. Ragasztózás
  14. A boríték alját felhajtom és ráragasztom.
  15. Ragasztózás
  16. Készen is vagyok.
A kész boríték
Boríték eleje
Megjegyzés: a nyomdát a pecsételés után langyos szappanos vízzel elmosom és mielőtt elteszem, megszárítom.

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen!Csinos lett a borítékod és most nekem is sokat segítettél!
    Szép napot!
    Emőke

    VálaszTörlés